Feb 24, 2011

Ujian .

Semalam aku ada baca blog sorang budak perempuan ni . Kesian gila dkt kawan dia . Dia mungkin baru form5 . Boyfriend dia pun baru form5 . Sebenarnya boyfriend dia baru meninggal dunia sbb excident . Cuba baca paper Metro 21/2/2011 yg pasal excident dkt Melaka maybe . Memang kesian la . Cuba bukak http://www.bebbymessy.blogspot.com/ . Dia story pasal budak perempuan tu . Sedekahkan Al-Fatihah utk arwah . Aku tak payah la story panjang panjang . Baca sendiri tapi aku suggest jangan baca la . Huhu . Sedih beb . Tapi dah baca nnt jangan fikirkan sgt . Maybe ada hikmah di sebalik yang berlaku . Allah cuba nk sedarkan dia . Jangan la terlalu memikirkan hal keduniaan sampai kita terlupa kepadaNYA . Aku bukan nk burukkan siapa siapa tp semalam pun aku ada cakap something dkt tottot . Aku tak nak lalai dgn cinta apa semua ni . Kami tk couple tapi hee rahsia aku dgn tottot jea tau . Tottot pun cakap jangan fikirkan sgt . Kita doakan jea yg terbaik . Aku bukan nk lagak baik tapi aku nk ingatkan . Cinta tu kadang boleh melalaikan kita . Lepas tu , bila kita kehilangan cinta , orang yang paling kita sayang kita mesti sedih . Kadang kita menangis sampai tak sedar apa yang kita buat . Kita rasa lemah semangat . Kita rasa hidup dah tak berguna tapi sepatutnya , Allah uji kita macam tu sebab nk kita bersujud kepadaNYA . Abang aku pernah cakap , kalau Allah beri ujian kepada kita , tak kisah la berat ke ringan tu sebab Allah masih sayang kita . Kita masih mendapat perhatian daripadaNYA untuk sedar utk apa kita hidup dkt dunia ni . Aku memang kesian sgt kt perempuan tu . Kalau aku jd kawan dia memang aku ceramah dia . Kita mst la support dia tp dlm masa yg sama cuba bangunkan dia dgn kata kata semangat yg beragama . Serius aku aku menangis pasal cerita tu tapi mmg la . Semua orang mesti down kan tapi dia dh tkdak semangat langsung . Kawan kawan nasihat dia pun dia macam endah tak endah sbb fikirkan sgt pasal arwah boyriend dia tp dia mesti ingat yang dia masih ada keluarga dengan kawan kawan dia . Dia masih ada agama . Dia kena sedar kenapa Allah ambik org yang dia sayang daripada dia . Cuba dia fikir yang tu betol betol . Mesti dia faham . Utk budak tu , kuatkan semangat okay . Ramai lagi yang susah daripada kita . Jangan bersedih . Even kita tak kenal pun tapi kita kena support la org yg dalam keadaan sedih . So banyakkan berdoa dan bersujud kepadaNYA supaya dpt memberikan ketenangan kepada kita :')

No comments:

Post a Comment