Mar 25, 2011

Mai sini Pulau Pinang satu destinasi :D

Okay lepas ambil result dalam pukul 2.30pm bertolak pg Penang . Aku , Mas , Tai , Naim , dan Firdaus :) Kami pg sbb nk pg Toy Museum . Jalan Penang pun hampa tktau loklaq betoi la . Haha . Tanya aku pulak en . Ingat aku GPS . Pakai phone mahal tp tktau guna GPS . Ceitt -.- Okay sampai sana jea terus naik Batu Frenggi . Gila cantik . Rumah baru buat atas bukit bapak semua mewah la . Itu semua dunia yaa . Okay dh sampai Batu Frenggi Mas pening sbb jalan agak-agak la . Aku rasa first time aku pg sbb aku tk pernah tgk tmpt tu pun . Kasihan sama aku . Dh sampai Batu Frenggi dgn sia-sianya kami turun sbb tk kan la atas tu ada muzium kan . Mas dh mula mengamok sbb kami tk makan kot . Temperature mmg dh mengganas . Aku suruh Masa sabar . Okay dh turun dari Bukit Frenggi , Mas yang diam tadi terjerit-jerit dgn Naim . Rupanya mereka nampak Toy Musuem tu . Ceh , buat sakit kepala + hati jea pg sampai Batu Frenggi tu ;( Sebelum nak naik Batu Frenggi dh ada museum tu . Dalam surat khabar tulis terbesar di dunia tapi aku tgk kecil jea . Aaaa whatevaa ! Janji dh sampai . Mas yg td mengamok lapar terus kenyang sbb excited nk pg museum tu . Nk masuk tiket RM10 utk dewasa . Murah ! Sebab aku ingat seratus lebih jgk la sbb mcm popular jea museum tu . Dah bayar tiket cepat-cepat nk masok ^^ Masuk-masuk tu WOW ! Banyak pink sbb lawatan sekolah dari Thailand kot . Masuk jea nampak Barbie dulu . Oh , so sweet :) Macam-macam kartun , mainan , patung , awek ada . Haha . Lepas tu , geng lawatan tu dh balik . Tempat tu kami yg punya :D Tempatnya kecil saja tp kenapa terbesar di dunia . Besar lagi master badroom parents aku --' Okay dh posing semua dkt kartun pg toilet dlm tu . Mygodd ! Tandas sgt cantik . Tempat tu tema mcm more to pyramid la . Wow , kalau besar lagi best . Tempat mcm tk terurus sikit . Nk tau pg la sendiri . Mcm tempat separuh siap jea tp sbb banyak patung tu la yg dasyat gile tu xD Posing sana sini apa semua dh , masa utk pulang . Baru ingat yg kami tk makan apa lagi . Singgah Subaidah dkt area tu jgk , snap , online , makan , minum , usha sana sini kami bertolak balik . Naim asyik tunjuk org handsome kt aku . Bongok la . Aku melawak jea . Dia excited tunjuk kt aku org itu la ini la . Masa balik , naik kereta mcm hampeh g . Haha . Lepas tu , sampai jambatan Pulau Pinang faham-faham la kan . Time org balik kerja pulak . Tk jem pun la kan kan . Ergh -'- Okay kami ikot jalan mana tah mcm ada jambatan jugak tp pendek jea . Aku lalu tempat yg paling aku suka . PENANG PORT ! Aku suka tempat tu :) Nk kahwin buat kenduri kt situ boleh tk ? Haha . Sebelum tu ingat nk pg QB ke Gurney ke Sunway ke tgk hujan lebat . Mood nk berjalan pun err ala malas la , jom balik . Kami pun bertolak balik SP . Maghrib jgk la kan . Sampai teros hantar aku dulu . Alhamdulillah perjalanan pg dan balik kami selamat :) Yang lain pun ckp nnt mesti rindu aku . Tuuuuuuuu gedik la yg tu pun . Mcm tk nak jumpa aku dh . Aku rasa aku la yg paling byk cakap , paling banyak bising sbb tu nk rindu kt aku kan . Haha . Lepas ni , harap kita semua boleh keluar dgn budak kelas 5A3 kan . Mesti lagi gempak :) Harap-harap mcm tu la . Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dh pukul 12 . Ehem ehem . Byebye :D

No comments:

Post a Comment