May 5, 2011

Cerita lama lagi .

Ini jugak kisah lama bertarikhkan 25/4 abang aku check in ke Institut Jantung Negara . Apa ke kurang ajar aku ni . Check in aku cakap . Okay abaikan . Aku , mak aku , dgn kakak aku pg ke KPJ healthcare Kajang sbb kakak aku ada dating dgn doctor . Doctor yg agak lanjut usianya bagi MC 2 hari dkt kakak aku sbb yg tertentu la kan . Bapak aku , abg , dan abg aku pg terus ke IJN . Okay lepas dh selesai semua dkt KPJ tu kami bertolak ke IJN . Abang aku masukkan wad mawar sbb nak buat pembedahan jantung esok o.O Sampai sana kami pg wad lepak dulu dgn abg aku . Chill-chill dulu . Huha huha semua . Abg aku si Reza naik kereta asing bawak awek dia tu nk dtg wad jgk . Ew . Tak perlu okay . Lepas tu , dia dh nk bertolak balik Ipoh dgn awek dia tu . Ew . Tak perlu lagi okay . Malam tu abang aku si Raimi tidur wad di temani kakak aku . Aku dgn mak abah balik Putrajaya .
Keesokkan hari 26/4 abang aku dh bersiap-siap nak masuk dewan bedah . Tak dapat aku bayangkan mcm mana perasaan masa tu . Sumpah sedih tapi aku boleh tahan . Mak dgn kakak aku dh menangis . Tolak katil apa tah yg ada roda tu . Haha . *Okay bukan masa nk ketawa* Yaaa abang aku baring atas tu . Nurse tolak sampai dewan bedah . Family aku tenang . Redza sorang jea tak ada sbb dia dh balik Ipoh . Sampai dewan bedah , salam kiss apa semua lepas tu nurse cakap ada apa-apa nak pesan . Okay doakan yg terbaik la kan . Nurse cakap pembedahan 3 jam saja kalau lebih pun 4 jam mcm tu la . Abang aku masuk dewan bedah pukul 12 tgh hari mcm tu . Mak ngn kakak aku dh menangis . Aku dgn bapak aku tenang lagi . Kami semua tunggu depan ICU .  Dah berapa jam masuk dewan bedah , tiba aku menangis sbb aku dgr lagu yg abang selalu dgr . Aku sedih tgk mak aku menangis , tgk kakak aku menangis . Aku menangis sbb kenapa abg aku kena lalui cabaran yg besar dlm hidup dia . Dulu aku pernah menangis masa dia cerita pasal 'awek' dia tu . Kenapa dugaan dia besar sgt ? :'( Bila aku fikirkan balik , kenapa dugaan dan cabaran famlily aku , tak kena dkt aku ? Aku sanggup lalui . Sumpah aku tak tipu . Aku rela kalau sakit yg mereka lalui tu kena kt aku . Aku bukan nak jiwang tapi betul . Biar aku yg hadapi semua ni terutamanya kesakitan mak aku . Mmg la aku manja , mengada-ngada tp bila tgk family sendiri sakit , aku dh tak sanggup . Masa abg aku dalam dewan bedah , tk henti aku menangis tp aku kuat tahan . Kenapa mst abg aku ? Kenapa tk aku ? Tk pun jangan ada langsung family aku yg sakit . Jam dh pukul 3 pm , 3.30 pm , 4 pm , 5.30 pm . Aku dah mula risau . Mak aku tk habis lg teresak-esak . Nurse ckp pembedahan 3 jam SAHAJA . Paling lama pun 4 jam . Tapi kami still tunggu . Tak henti-henti doa . Jam dh 6.30 pm . Pak teh dgn abg remy tunang kakak aku pun datang sekali tunggu . Mak aku baru nk makan sbb risau tunggu pembedahan yg lama sgt . Tiba ada guard dtg cari keluarga Raimi Berhanudin . Cuma 2 org boleh masuk tgk . Kami gilir-gilir . Aku masuk dgn mak aku . Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar . Sumpah menangis . Tgk wayar sana sini tp doctor Jepun tu handsome . Hihi :') Dia terang kt mak aku dh selamat semua . Mak aku bisik dkt telinga abg aku . Mak aku usap kepala dia perlahan-lahan . Ni lagi aku sedih . Dia tk sedar lagi masa tu . Kami gilir-gilir masuk lagi . Lepas tu , aku masuk dgn abah aku pulak . Abah aku baca doa sikit hembus dkt abg aku tu . Tiba abg aku kelip-kelip mata . Ya Allah , menitis air mata aku . Aku seronok tgk dia dh sedar tp dia masih sakit . Nampak jgk la mata abg aku berair . Dia sorang saja rasa kesakitan tu . 3 hari abg aku dkt ICU . Sedih tgk tapi alhamdulillah semua dh okay . Lepas tu , abang aku masuk ke wad biasa tp dia masih tk kuat . Alhamdullilah skrg dia cuba nk bangun semula . Terima kasih semua sbb doakan abg aku . Terima kasih nurse , doctor yg telah merawat abg aku . Terima kasih Ya Allah sbb semuanya berjalan dgn lancar . Kau jauhkan la segala kesakitan dan kecelakaan drpd keluargaku . Cukup la . Aku dah serik tgk benda mcm ni . Jgn la bg ada lagi mana-mana family aku lalui penderitaan mcm ni . Bukan kata family tp sesiapa saja la . Kepada semua yg baca , doakan abg aku cepat sembuh yaa . Cepat sihat mcm biasa . Terima kasih :)

No comments:

Post a Comment